Ο στόχος: «λιγότερο διάβασμα στο σπίτι…

Ο Στόχος:
«Λιγότερο Διάβασμα στο Σπίτι…

Το «Λιγότερο Διάβασμα στο Σπίτι»…

ως διδακτική μεθοδολογία και πρακτική για την αποτελεσματικότερη μάθηση…

Στόχοι:

  • Η ποιοτική βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης…
  • Η ολοκλήρωση της σχολικής εργασίας και η εμπέδωση της ύλης στο χώρο της τάξης…
  • Ο περιορισμός της κατ’ οίκον εργασίας και η ελάφρυνση της σχολικής σάκας…
  • Η δημιουργική ενασχόληση του παιδιού στο σπίτι και η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου του…

 

Πώς προέκυψε ο στόχος…
  • Οι νέες τάσεις στην Εκπαίδευση…
  • Οι Αυξημένες μαθησιακές ανάγκες…
  • Η Αναμόρφωση των προγραμμάτων…
  • Η Ποιοτική διδασκαλία και η ουσιαστική μάθηση…
  • Η «Ευέλικτη μάθηση»
  • Η Καλλιέργεια «νοηματικής μάθησης» στο χώρο της τάξης..
  • Ο περιορισμός της κατ’ οίκον εργασίας και η ελάφρυνση της σχολικής σάκας
  • Η δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου…

 

Σε τι διαφοροποιείται…
  • Η διδακτική διαδικασία και η επιδιωκόμενη μάθηση ολοκληρώνονται στο χώρο της τάξης..
  • Εστιάζονται περισσότερο στις ιδέες των μαθητών και γίνονται «ζωντανή» και «βιωματική» εμπειρία
  • Γίνεται περισσότερο «ενεργητική» η συμμετοχή των μαθητών στην οικοδόμηση της γνώσης
  • Επιδιώκεται περισσότερο η «μάθηση με νόημα»

 

Ποιες οι θετικές επιπτώσεις του στόχου…
  • Καλλιεργούνται περισσότερο οι διαμαθητικές σχέσεις…
  • Εφαρμόζεται και αξιοποιείται η «ομαδοσυνεργατική διδασκαλία» και οικοδομείται καλύτερα η «ομαδοσυνεργατική μάθηση»…
  • Διαμορφώνεται κλίμα «μαθητοκεντρικής» διδασκαλίας και περιορίζεται η «δασκαλοκεντρική» διδασκαλία…
  • Κατανοείται καλύτερα η μαθησιακή διαδικασία…

 

Σε τι επηρεάζει την καθημερινότητα του παιδιού…
  • Περιορίζεται σημαντικά η κατ’ οίκον εργασία και εν μέρει το βάρος της σχολικής σάκας…
  • Λειτουργεί καλύτερα η σχέση μαθητή – Γονέα στο σπίτι…
  • Απελευθερώνεται σημαντικά και αξιοποιείται πιο δημιουργικά ο ελεύθερος χρόνος των μαθητών…
  • Ο μαθητής αποκτά, βαθμιαία, δικό του ρυθμό και τρόπο εργασίας…
  • Ανακαλύπτει τον «προσωπικό» τρόπο μάθησης και αναπτύσσει τεχνικές αποτελεσματικότερης μάθησης…

 

Συμπερασματικά,
Οι μαθητές..:
  • Αποκτούν ένα άλλο ήθος μελέτης στην ατμόσφαιρα της σχολικής τάξης…
  • Μοιράζονται πολλαπλές ευκαιρίες για ατομικές και ομαδικές εμπειρίες με τους συμμαθητές και το Δάσκαλο…
  • Μαθαίνουν καλύτερα «πώς» να αναζητούν τη γνώση, με ποιες τεχνικές να την εντοπίζουν, και με ποιες στρατηγικές να την επεξεργάζονται…

 

Μια άλλη προοπτική της Μάθησης:«Ευέλικτη μάθηση»Η Έννοια και η σημασία της…
  • Είναι η αποδοτική χρήση πολλαπλών τρόπων Εκπαίδευσης, ώστε το Περιβάλλον μάθησης να προσαρμόζεται καλύτερα στις ιδιαίτερες ανάγκες της μάθησης και τις προσωπικές προτιμήσεις των μαθητών…
  • Είναι το δικαίωμα του μαθητή να διαμορφώνει όπως ο ίδιος επιθυμεί τις συνθήκες μάθησής του, μέσα από επιλογές που μπορεί να κάνει σε αντίθεση με την παραδοσιακή διδασκαλία, η οποία ως κυρίαρχο στοιχείο της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι οι επιλογές και οι αποφάσεις του Δασκάλου…

 

Πώς μπορεί η μάθηση να είναι Ευέλικτη;…Μόνο σε ένα περιβάλλον ευέλικτης μάθησης με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά:
  • Μαθητοκεντρική φιλοσοφία σχεδίασης
  • Αναγνώριση της ποικιλομορφίας των μαθησιακών προτύπων και των αναγκών των εκπαιδευομένων
  • Χρήση ποικιλίας μαθησιακών πηγών και μέσων
  • Σύγκλιση των μεθόδων της ανοιχτής και από απόσταση εκπαίδευσης και των μέσων και των στρατηγικών της παραδοσιακής διδασκαλίας
  • Έμφαση σε έναν περισσότερο ενεργό και συμμετοχικό τρόπο μάθησης, που τονίζει την αξία της συνεργατικής μάθησης
  • Καλλιέργεια συνηθειών και δεξιοτήτων για δια βίου μάθηση σε μαθητές και διδάσκοντες
  • Τεχνολογική υποστήριξη και υιοθέτηση διαδικτυακών περιβαλλόντων μάθησης…

Πηγές:

  • Ευέλικτη μάθηση. Στ. Δημητριάδης, Χ. Καραγιαννίδης, Α. Πομπόρτσης , Θ. Τσιάτσος
  • Νέες τάσεις στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Χ. Σολομωνίδου
  • Πώς να διαφοροποιήσουμε τη διδασκαλία σε τάξεις μεικτής ικανότητας, Carol Ann Tomlinson
  • Διδακτική και Αξιολόγηση, Μ. Ζαβλανός
  • Μεταγνωστικές Διεργασίες και αυτορρύθμιση, Α. Κωσταρίδου – Ευκλείδη

Προσθέστε ένα σχόλιο

Διαβάστε επίσης
Με ένα γυάλινο βάζο, μερικές πέτρες, λίγα βότσαλα και άμμο,…
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται από αντιγραφή !!