Το “Σχολείο του Μέλλοντος” είναι σήμερα πραγματικότητα!

Το “Σχολείο του Μέλλοντος” είναι σήμερα πραγματικότητα!

Το OUTPUT σας παρουσιάζει τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, που χαρακτηρίζονται από το υψηλό επίπεδο των Εκπαιδευτικών τους, το πλήρες πρόγραμμα σπουδών για κάθε βαθμίδα (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο), αλλά και από την άρτια κτιριακή υποδομή τους που συνδυάζεται υποδειγματικά με την υψηλής τεχνολογίας υλικοτεχνική υποδομή.

Μετά από 100 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην Εκπαίδευση και έχοντας ως βάση τη διαρκή αναβάθμιση των υπηρεσιών τους, δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι τα Εκπαιδευτήρια Δούκα αποτελούν σήμερα ένα πολύ καλό παράδειγμα για το πώς θα είναι το «Σχολείο του Μέλλοντος». Μάλιστα, με όσα είδαμε κατά την πρόσφατη επίσκεψή μας (φροντισμένο προαύλιο, πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια, σωστά διαμορφωμένες και hi-tech αίθουσες, ευταξία και καθαριότητα), μπορούμε πλέον να υποστηρίξουμε ότι τα Εκπαιδευτήρια Δούκα αποτελούν σήμερα το «Σχολείο του Μέλλοντος»! Αφορμή, όμως, για να παρουσιάσουμε τα Εκπαιδευτήρια Δούκα στο Περιοδικό μας αποτέλεσε ο εξοπλισμός τεχνολογίας αιχμής που αξιοποιείται στις αίθουσές του σχολείου παρέχοντας υψηλό επίπεδο διδασκαλίας. Με τον τρόπο αυτό, η διαδικασία της μάθησης ενισχύεται σημαντικά ενώ παράλληλα, οι μαθητές λαμβάνουν σημαντικά εφόδια προκειμένου να γίνουν συνειδητοποιημένοι πολίτες και ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

Είχαμε την τιμή να συνομιλήσουμε με τον κ. Κωνσταντίνο Δούκα, ενώ την ξενάγησή μας στα Εκπαιδευτήρια Δούκα, ανέλαβε ο Υπεύθυνος Συστημάτων Πληροφορικής κ. Βασίλης Οικονόμου.

OUTPUT: Πότε ιδρύθηκαν τα Εκπαιδευτήρια Δούκα; Ποιο πιστεύετε ότι είναι το μυστικό της επιτυχημένης πορείας τους; Ποια είναι η φιλοσοφία λειτουργίας των Εκπαιδευτηρίων Δούκα και ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι ουσιαστικές διαφορές που τα διακρίνουν από άλλα γνωστά εκπαιδευτήρια;

κ. Κωνσταντίνος Δούκας: Τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, που συμπληρώνουν 100 χρόνια λειτουργίας και προσφοράς στα εκπαιδευτικά δρώμενα της χώρας μας, αξιοποιούν την παράδοση και επιδιώκουν την πρόοδο και την πρωτοπορία στο χώρο της Παιδείας. Εξελισσόμαστε χωρίς να καταργούμε τις ρίζες μας. Πατάμε γερά στις σταθερές αξίες και Παραδόσεις και φέρνουμε την Πρόοδο.

Η διαρκής βελτίωση της ποιότητας, ο εκσυγχρονισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών και η ικανοποίηση των προσδοκιών των μαθητών, των γονέων, του προσωπικού και της ευρύτερης κοινωνίας, είναι η συνεχής επιδίωξη του οργανισμού. Από την ίδρυσή τους το 1917, τα Εκπαιδευτήρια Δούκα εξακολουθούν να καταβάλλουν προσπάθειες για να ανταποκριθούν στα σύγχρονα εκπαιδευτικά ρεύματα.

Στο σχολικό μας περιβάλλον επιτυγχάνεται η κατάκτηση της γνώσης με σύγχρονες διδακτικές πρακτικές δίνοντας έμφαση σε ποικίλα γνωστικά αντικείμενα. Αναλαμβάνονται δράσεις όπως πολιτιστικά δρώμενα, συμμετοχή σε διαγωνισμούς, έρευνα, διαθεματικότητα, διενέργεια εκπαιδευτικών εκδρομών, αθλητικές και οικολογικές δραστηριότητες, μαθητικοί όμιλοι ενδιαφερόντων, δραστηριότητες κοινωνικού περιεχομένου, επαφή με σχολεία του εξωτερικού, προγράμματα υγείας κ.α. Οι μαθητές συμμετέχοντας στις δράσεις αυτές αξιοποιούν την προϋπάρχουσα γνώση. Αναπτύσσουν δεξιότητες, ικανότητες και στάσεις, παράγοντας νέα γνώση πέρα από το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.

Οι προσπάθειες αυτές να δημιουργηθούν ολοκληρωμένες προσωπικότητες ακολουθούν την αρχή «Νους υγιής εν σώματι υγιεί». Στο πλαίσιο αυτό το 1980, ιδρύθηκε ο Αθλητικός Σύλλογος Εκπαιδευτηρίων Δούκα (ΑΣΕΔ) με πολλά αθλήματα και ομάδες που συμμετέχουν σε όλα τα Πρωταθλήματα Α’ Κατηγορίας Ανδρών και Γυναικών.

Επιπλέον, το σχολείο έχει διοργανώσει πρωτοποριακά συνέδρια στα Μαθηματικά, την Προσχολική Εκπαίδευση, την Πληροφορική & τις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση, τη Γενική Γυμναστική και τον Αθλητισμό.

Από το 1983, το Τμήμα Πληροφορικής έχει δημιουργήσει πληθώρα υπολογιστικών περιβαλλόντων με στόχο την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη χρήση τους ως εργαλεία μάθησης για όλο το φάσμα του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών. Ο σύγχρονος εξοπλισμός μας, διασυνδέει πάνω από 300 σταθμούς, laptops & tablet pcs σε όλες τις κτιριακές εγκαταστάσεις του σχολείου και σε όλες τις εκπαιδευτικές, διοικητικές, ερευνητικές, κοινωνικές, αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητές του.

Συμμετέχουμε επίσης σε ερευνητικά προγράμματα όπως: Lingua, TELEMATICS, ΠΑΒΕ, ΕΠΕΤ ΙΙ, ΕΠΕΑΕΚ και Educational Multimedia Task Force.

Επί τρεις γενιές, τα Εκπαιδευτήρια Δούκα καταβάλλουν προσπάθειες να διατηρήσουν υψηλό επίπεδο στην εκπαίδευση μέσα σε μία ατμόσφαιρα μεγάλης οικογένειας που εγγυάται το παρόν και προετοιμάζει το μέλλον.

OUTPUT: Μπορείτε να μας δώσετε μία σύντομη περιγραφή των χώρων (διδακτικές αίθουσες, εργαστήρια, βιβλιοθήκη κ.ο.κ.) που διαθέτουν σήμερα τα Εκπαιδευτήρια Δούκα;

κ. Κωνσταντίνος Δούκας: Μέσα σε ένα χώρο άνω των 30 στρεμμάτων, με κτιριακές και αθλητικές εγκαταστάσεις πρωτοποριακής σύλληψης και κατασκευής, τα Εκπαιδευτήρια Δούκα προσφέρουν ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά, πολιτιστικά και αθλητικά προγράμματα στους 2000 περίπου μαθητές από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, το Ι.Β. και το GCE. Τα Εκπαιδευτήρια Δούκα διαθέτουν 61 αίθουσες διδασκαλίας, 4 εργαστήρια πληροφορικής, εργαστήρια χημείας, φυσικής, καλλιτεχνικών και τεχνολογίας, γωνιά Η/Υ σε κάθε τάξη του νηπιαγωγείου μας, πλήρως εξοπλισμένη βιβλιοθήκη, θέατρο 450 θέσεων με σύγχρονο οπτικοαουστικό εξοπλισμό, κλειστό γήπεδο 1000 θέσεων, κλειστό κολυμβητήριο, μικρή αμφιθεατρική αίθουσα για παρουσιάσεις, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, παρασκευαστήριο τροφίμων, εστιατόριο, εκθεσιακούς χώρους, πλήρως εξοπλισμένο γυμναστήριο, αίθουσες aerobic, χορού και καράτε, εργομετρικό κέντρο φυσικοθεραπευτήριο, ιατρεία και εξωτερικά γήπεδα (5Χ5, Basket, handball, tennis, στίβου).

OUTPUT: Τι σημαίνει για τα Εκπαιδευτήρια Δούκα η φράση “Σχολείο του Μέλλοντος”; Πότε ξεκίνησε η δράση σας προς αυτήν την κατεύθυνση και ποια βήματα έχουν γίνει από πλευρά σας, ώστε μέσα στην τελευταία πενταετία τα Εκπαιδευτήρια Δούκα να αποτελούν σήμερα ένα τέτοιο πρότυπο Σχολείο;

κ. Κωνσταντίνος Δούκας: Το «Σχολείο του Μέλλοντος», όπως το οραματιζόμαστε στα Εκπαιδευτήρια Δούκα, είναι η ιδέα της δημιουργίας ενός πιο εξελιγμένου, πιο αποτελεσματικού και πιο δημιουργικού σχολείου.

Πρόκειται για ένα σχολείο «ανοιχτό», πρόθυμο να αφουγκραστεί τις ανάγκες των παιδιών. Ένα σχολείο που θα οραματίζεται, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Ένα σχολείο που δηλώνει «παρόν» στις επιθυμίες, αλλά και στους προβληματισμούς των γονέων. Ένα σχολείο συμβατό με τα οράματα των εκπαιδευτικών. Ένα σχολείο που θα προσπεράσει την τυπική και δασκαλο-κεντρική διδασκαλία, με στόχο τη μαθητο-κεντρική και βιωματική μάθηση, η οποία μεταμορφώνει τον παθητικό μαθητή σε συν-δημιουργό και συν-υπεύθυνο της δικής του γνώσης. Ένα σχολείο που θα υπηρετεί τις αρχές της συναισθηματικής νοημοσύνης, την ομαδο-συνεργατική προσέγγιση, τους προσωπικούς ρυθμούς μάθησης, θα αναπτύσσει την περιβαλλοντική και κοινωνική ευαισθησία, τη γνωριμία και κατανόηση της σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας.

Τα Εκπαιδευτήρια Δούκα υλοποιούν το όραμα του «Σχολείου του Μέλλοντος», μέσα από μια στρατηγική ενεργειών, η οποία βασίζεται στην αποτύπωση των εκπαιδευτικών αναγκών παρόντος και μέλλοντος, στη μελέτη της διεθνούς εμπειρίας και μεθοδολογίας, στην προετοιμασία της νέας απαιτούμενης τεχνολογικής υποδομής, στην προετοιμασία των εκπαιδευτικών μας, και τέλος, στη συλλογή και δημιουργία του εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού.

Στο «Σχολείο του Μέλλοντος» ο Δάσκαλος γίνεται συνεργάτης και καθοδηγητής, οργανώνει, εμπνέει και δημιουργεί βιωματικές δραστηριότητες, ο Μαθητής γίνεται συμμέτοχος στα εκπαιδευτικά δρώμενα, στην προσωπική του μάθηση, ο Γονέας είναι ενεργός συμμέτοχος της εκπαιδευτικής οικογένειας.

OUTPUT: Γιατί προβήκατε σε τόσο σημαντικές επενδύσεις, όπως η επιλογή αγοράς 56 διαδραστικών πινάκων του Καναδικού Οίκου Smartboard, αλλά και η απόκτηση πολλών tablet φορητών Η/Υ;

κ. Κωνσταντίνος Δούκας: Τα τελευταία χρόνια προχωρήσαμε σε σημαντικές επενδύσεις στην υλικοτεχνική υποδομή. Εξοπλίσαμε τις αίθουσες διδασκαλίας με νέου τύπου θρανία, ώστε να δίνεται η δυνατότητα χρησιμοποίησης του χώρου με πολλούς εναλλακτικούς τρόπους και να διευκολύνεται η ανάπτυξη της επικοινωνίας, της φαντασίας, της δημιουργικότητας και της πρωτοβουλίας των παιδιών.

Άλλη μια σημαντική επένδυση είναι η εγκατάσταση των διαδραστικών πινάκων σε κάθε αίθουσα που παρέχουν δυνατότητες κινητοποίησης των μαθητών μέσα από πολλαπλές αναπαραστάσεις.
Επίσης, ο οπτικο-ακουστικός εξοπλισμός, οι περιφερειακές συσκευές ήχου και εικόνας και το δίκτυο που επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ των συσκευών, την τοπική διασύνδεση και την απρόσκοπτη πρόσβαση στο διαδίκτυο, εντάσσονται στο ίδιο επενδυτικό πλαίσιο.

Οι δυνατότητες χρήσης ψηφιακής μελάνης και η μορφή και το μέγεθος του Tablet PC παρέχουν μια εξαιρετικά ελκυστική λύση για την προσομοίωση του τετραδίου. Στα οφέλη που σημειώνονται από τη χρήση του μέσου αυτού στην εκπαιδευτική διαδικασία, περιλαμβάνεται το αυξανόμενο κίνητρο των μαθητών, η μετατόπιση προς περισσότερο μαθητο-κεντρικά περιβάλλοντα, η εμπλοκή σε εστιασμένες δραστηριότητες, σε εφαρμοσμένες στρατηγικές ενεργητικής μάθησης, σε δραστηριότητες όπου αλληλεπιδρούν ο ένας με τον άλλον και δραστηριότητες αναζήτησης, κατανόησης πληροφοριών και επικοινωνίας.

OUTPUT: Μιλήστε μας σας παρακαλώ για τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιείτε για να επιτύχετε τους στόχους του εκπαιδευτικού σας Οργανισμού.

κ. Κωνσταντίνος Δούκας: Τα τελευταία χρόνια, τα Εκπαιδευτήρια Δούκα με στόχο την υλοποίηση του οράματος «Σχολείο του Μέλλοντος» και την εισαγωγή των ποιοτικών μοντέλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, δημιούργησε πέντε νέες ομάδες εργασίας με κοινό στόχο. Την ομάδα «Σχολείου του Μέλλοντος» που έχει τον κεντρικό συντονισμό, την ομάδα «Μαθητικός Υπολογιστής», την Oμάδα εκπόνησης του «Καταστατικού Μαθησιακού Χάρτη», την Ομάδα «Στάση ζωής» και την ομάδα «Εμπέδωση της ύλης στο σχολείο – Λιγότερο διάβασμα στο σπίτι». Υποστηρικτικά των ομάδων αυτών δραστηριοποιούνται η Διαβαθμιακή Ομάδα, η Επικοινωνιακή Ομάδα και το Γραφείο Ποιότητας. Τον Οκτώβριο του 2008 ο οργανισμός μας βραβεύτηκε από την Ελληνική Εταιρεία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (Ε.Ε.Δ.Ε.), εθνικό εταίρο του Οργανισμού E.F.Q.M.(European Foundation for Quality Management), με το Βραβείο «Δέσμευση στην Επιχειρηματική Αριστεία» (Committed to Excellence in Europe). Το Mοντέλο Eπιχειρηματικής Aριστείας E.F.Q.M. αποτελεί το πλέον αναγνωρισμένο μοντέλο διοίκησης ποιότητας στην Ευρώπη και χρήσιμο εργαλείο αξιολόγησης και διαρκούς βελτίωσης κάθε οργανισμού.

OUTPUT: κ. Οικονόμου, ποια είναι η αποστολή και ποιες οι αρμοδιότητές σας στα Εκπαιδευτήρια Δούκα;

κ. Βασίλης Οικονόμου: Στα Εκπαιδευτήρια Δούκα εργάζομαι ως Υπεύθυνος Πληροφορικών και Οπτικοαουστικών Συστημάτων, εκπαιδευτικός Πληροφορικής και μέλος της Ομάδας του «Σχολείου του Μέλλοντος» καθώς και του Γραφείου Ποιότητας.

OUTPUT: Τι είναι για εσάς το “Σχολείο του Μέλλοντος” και πώς θα λειτουργεί στην πλήρη μορφή του από τη νέα σχολική χρονιά; Από ποιες τάξεις ξεκινάτε; Μιλήστε μας για τις ομάδες εργασίας εντός των Εκπαιδευτηρίων Δούκα που σχεδίασαν και υλοποιούν το project “Σχολείο του Μέλλοντος”. Πόσο σημαντικό είναι το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, μέσω των πολυμεσικών εφαρμογών, για την ανάπτυξη και την εύρυθμη λειτουργία του “Σχολείου του Μέλλοντος”; Δώστε μας ένα-δύο σύντομα παραδείγματα αξιοποίησης δικού σας εκπαιδευτικού λογισμικού, tablet Η/Υ και έξυπνου διαδραστικού πίνακα Smartboard.

κ. Βασίλης Οικονόμου: Η πρόσφατη διεθνής εμπειρία και πρακτική, αλλά και οι αρχικοί πειραματισμοί στην ελληνική εκπαίδευση, αναφέρουν ότι στα επόμενα χρόνια αναμένεται όλο και περισσότεροι μαθητές να φέρνουν μαζί τους στη σχολική αίθουσα μια σειρά από φορητές υπολογιστικές συσκευές. Αναπόφευκτα, αργά ή γρήγορα, αυτές οι συσκευές θα καταστούν αναπόσπαστα εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως τα μολύβια, τα τετράδια, τα βιβλία και οι πίνακες διδασκαλίας.

Κάποτε δεν ήταν καθόλου προφανές ότι κάθε μαθητής θα είχε το δικό του μολύβι (1 student: 1 pencil). Στη συνέχεια επίσης καθόλου προφανές ότι κάθε μαθητής θα είχε το δικό του βιβλίο (1 student: 1 book) ή τώρα πλέον τον δικό του υπολογιστή (1 student: 1 computer). Προχωρώντας λίγο ακόμη το συλλογισμό αυτόν, στο μέλλον κάθε μαθητής θα έχει και το δικό του προσωπικό αναλυτικό πρόγραμμα (1student: 1 curriculum). Κάτω από το γενικό τίτλο «εκπαιδευτική τεχνολογία 1:1» (“1:1 educationalcomputing”) περιγράφεται η εκπαιδευτική πρακτική κατά την οποία κάθε μαθητής μέσα σε μια τάξη διαθέτει μια ατομική υπολογιστική συσκευή με την οποία συμμετέχει στις μαθησιακές δραστηριότητες. Η προσπάθεια για την ένταξη του Μαθητικού Υπολογιστή και του διαδραστικού πίνακα στην τάξη έχει ξεκινήσει με πιλοτικές εφαρμογές τα τρία τελευταία χρόνια. Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών/-τριών μας, χρησιμοποίησε σε τουλάχιστον ένα μάθημα τον Μ.Υ., εβδομαδιαίως, Τη σχολική χρονιά που έρχεται, οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού και της Α’ Γυμνασίου θα έχουν τον προσωπικό τους Μ.Υ.

Επειδή πιστεύουμε ότι το εκπαιδευτικό υλικό που περιέχεται στο Μ.Υ. είναι ένας από τους σημαντικούς παράγοντες επιτυχίας του εγχειρήματος, προχωρήσαμε στη σχεδίαση και την ανάπτυξη ειδικευμένου εκπαιδευτικού πολυμεσικού λογισμικού, με βάση τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας, που υποστηρίζει και τον διαδραστικό πίνακα.

Επιπλέον ολοκληρώσαμε την ανάπτυξη ενός πρωτότυπου διαχειριστικού περιβάλλοντος για τον Μ.Υ., που δημιουργήθηκε για να βοηθήσει το μαθητή και τον εκπαιδευτικό στην οργάνωση της δουλειάς τους.

OUTPUT: Πόσο σημαντική είναι η παρουσία υψηλής ποιότητας και αξιοπιστίας ηλεκτρονικών διαδραστικών μέσων, όπως ο έξυπνος πίνακαςSmartboard; Πόσο βοηθά των έργο των εκπαιδευτικών αλλά και την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού λογισμικού ο έξυπνος πίνακας; Πώς αξιοποιήσατε καλύτερα τις δυνατότητες αυτού του πίνακα;

κ. Βασίλης Οικονόμου: Το θέμα του εξοπλισμού των αιθουσών διδασκαλίας μας απασχόλησε πολύ. Οι τεχνολογίες που φιλοξενεί η «Τάξη του Μέλλοντος» μπορούν να δώσουν νέα πνοή ακόμη και στις παραδοσιακές διαλέξεις ενώ δίνουν ευκαιρίες για την εφαρμογή ενεργού ατομικής αλλά και συνεργατικής μάθησης. Μετά από πολυετή αναζήτηση, εξοπλίσαμε τις αίθουσες διδασκαλίας, εκτός των άλλων, και με διαδραστικούς πίνακες SMART Board.

Η αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα από το δάσκαλο άλλαξε τη μορφή του μαθήματος, κάνοντάς το πιο ευχάριστο, πιο άμεσο, πιο σύγχρονο και πιο δημιουργικό, ενώ εισήγαγε νέες εκπαιδευτικές μεθόδους, που ούτε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν φανταστεί. Οι μαθητές χαίρονται το «συναρπαστικό» πλέον μάθημα και τονίζουν ότι «και το διάβασμα στο σπίτι γίνεται πιο εύκολο γιατί το έχουν καταλάβει στην τάξη». Στην προσπάθεια αξιοποίησης του διαδραστικού πίνακα σχεδιάσαμε και αναπτύξαμε πολυμεσικές παρουσιάσεις μαθημάτων με βάση το σχέδιο μαθήματος.

Η εμπλοκή των εκπαιδευτικών στη σχεδίαση και συγγραφή των εκπαιδευτικών εφαρμογών ενισχύει με πολλούς τρόπους την εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι πολύ σημαντικό γι’ αυτόν που γνωρίζει τις ανάγκες της τάξης, να έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί στοχευμένα και κατάλληλα το λογισμικό που έχει προκύψει από τη συνεργασία όλων όσοι μετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί είναι σε θέση να προτείνουν και να οργανώσουν δικές τους εκδοχές για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να ικανοποιηθούν οι ανάγκες και οι απαιτήσεις τους ενώ το λογισμικό μεταθέτει σε αυτούς τον πλήρη έλεγχο της εκπαιδευτικής δραστηριότητας. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται η εύκολη ενσωμάτωση της μεθοδολογίας στην καθημερινή πραγματικότητα ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

OUTPUT: Ποιες ήταν οι απαιτήσεις που θέσατε για την απόκτηση των έξυπνων πινάκων Smartboard; Είστε ευχαριστημένος από την απόδοση, την αξιοπιστία και την λειτουργικότητα τους; Είστε ικανοποιημένος από την εγκατάσταση αλλά και από την υποστήριξη (training, συμβουλές για την ανάπτυξη λογισμικού) που σας παρείχε-παρέχει η αντιπρόσωπος εταιρεία των διαδραστικού πινάκα Smartboard, δηλαδή η INTERACTIVO;

κ. Βασίλης Οικονόμου: Οι απαιτήσεις που προέκυψαν από την πολύχρονη αναζήτηση είναι: η ανθεκτικότητα σε κακή χρήση, η γραφή με συμβατικούς μαρκαδόρους, η πιστότητα και η ευκρίνεια της γραφίδας, η ευχρηστία του υποστηρικτικού λογισμικού και τέλος, το πλήθος και η ποιότητα του πολυμεσικού υλικού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μια εταιρία που θα αντιπροσώπευε ένα τέτοιο προϊόν και θα ήταν δίπλα μας σε κάθε ανάγκη βελτίωσης του, θα ήταν αυτή στην οποία θα εμπιστευόμασταν την προμήθεια αυτή.

OUTPUT: Πώς ανταποκρίνονται τα παιδιά στις νέες μεθόδους εκπαίδευσης και στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών μέσων; Πόσο εύκολη ήταν η αξιοποίηση του έξυπνου πίνακα και του λογισμικού από τους εκπαιδευτικούς; Έχει επιτευχθεί κατά τη γνώμη σας, ο στόχος, δηλαδή η μάθηση να αποτελεί χαρά και παιχνίδι; Πιστεύετε πως το βιβλίο-hardcopyσύντομα θα αποτελεί παρελθόν; Μπορούν οι νέες τεχνολογίες να πετύχουν έναν ακόμη στόχο, δηλαδή ο μαθητής να παίρνει όλα όσα χρειάζεται από το σχολείο, ξοδεύοντας λιγότερο χρόνο γα μελέτη στο σπίτι; Ποια είναι κατά τη γνώμη σας, τα θετικά και ποια τα αρνητικά σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, ώστε όλα να κυλήσουν ομαλώς στο Ψηφιακό Σχολείο του Μέλλοντος;

κ. Βασίλης Οικονόμου: Τα αποτελέσματα της αξιοποίησης του προτεινόμενου εξοπλισμού σε μαθήματα ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι η εισαγωγή αυτών των τεχνολογιών στην εκπαιδευτική μας διαδικασία εμπλούτισαν σε ένα μεγάλο βαθμό το μάθημα. Εμπειρικές έρευνες που διεξήχθησαν διαπίστωσαν ότι οι μαθητές πρόσεχαν περισσότερο κατά τη διάρκεια του μαθήματος, κατανοούσαν καλύτερα την ύλη. Οι εκπαιδευτικοί αρχικά εκπαιδεύτηκαν στη χρήση του διαδραστικού πίνακα πριν την καθολική εγκατάστασή τους στις αίθουσες. Το σημαντικό είναι ότι συμμετέχουν ακόμα και σήμερα σε ομάδες εργασίας με στόχο την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τώρα πια είναι σε θέση να δημιουργούν πρότυπο εκπαιδευτικό υλικό για το μέσο αυτό που έχει γίνει ένα από τα βασικά μέσα παρουσίασης του μαθήματος και κινητοποίησης των μαθητών. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι πολλοί από τους διαδραστικούς πίνακες μένουν ανοιχτοί ακόμα και στο διάλλειμα.

Η μάθηση μέσω του Μαθητικού Υπολογιστή δίνει την ευκαιρία στο μαθητή να προσεγγίσει την πληροφορία με πολλαπλούς τρόπους. Δεν ανταγωνίζεται τους υπάρχοντες τρόπους διδασκαλίας, αλλά τους συμπληρώνει. Καλλιεργεί την πρωτοβουλία, επαναπροσδιορίζει το ρόλο του εκπαιδευτικού και τον εφοδιάζει με χρήσιμα «εργαλεία». Ενθαρρύνει την έρευνα και την αναζήτηση πληροφοριών. Εξατομικεύει τη διδασκαλία. Ανατρέπει τη σειριακή μάθηση. Κατηγοριοποιεί τα δεδομένα και τις πληροφορίες. Βελτιώνει την ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης των πληροφοριών. Πιστοποιεί αποκτηθείσες γνώσεις… Ο Μαθητικός Υπολογιστής συνδυάζεται απόλυτα με τον διαδραστικό πίνακα που μπορεί να αποτελέσει σημαντικό μέσο ευαισθητοποίησης, κινητοποίησης και αξιολόγησης των γνώσεων που αποκτήθηκαν από τους μαθητές. Μέσω του διαδραστικού πίνακα, η εργασία του μαθητή μπορεί να παρουσιαστεί σε όλη την τάξη και να τεθεί σε εποικοδομητική κριτική και βελτιώσεις που μόνο θετικά μπορούν να συμβάλουν στη μαθησιακή διαδικασία. Ο συνδυασμός των μέσων αυτών αναπτύσσει την ομαδοσυνεργατική μάθηση.

OUTPUT: Κύριοι σας ευχαριστούμε για την εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε αλλά και για τη φιλοξενία σας. Ευχόμαστε τα Εκπαιδευτήρια Δούκα να συνεχίσουν εξίσου δυναμικά το σπουδαίο εκπαιδευτικό έργο τους για πολλά-πολλά χρόνια. Ελπίζουμε ότι όλα τα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια, αλλά και όλα τα Δημόσια Σχολεία θα μιμηθούν τα Εκπαιδευτήρια Δούκα και θα αποκτήσουν-δημιουργήσουν τις κατάλληλες υποδομές αλλά και το πλούσιο εκπαιδευτικό λογισμικό προς όφελος της Κοινωνίας μας, η οποία είναι βέβαιο ότι έχει ανάγκη όχι απλά πολλούς καλά καταρτισμένους πολίτες, αλλά σοβαρού πνευματικού επιπέδου ανθρώπους, κάτι που επιτυγχάνεται μόνον μέσα από τη σωστή παιδεία, από την ποιοτική εκπαίδευση.

κ. Κωνσταντίνος Δούκας: Μέσα από ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο της γνώσης, με βοηθό την τεχνολογία αλλά και με κέντρο τον Άνθρωπο προβάλλουμε τις εκπαιδευτικές εξελίξεις του μέλλοντος στο παρόν και υλοποιούμε το όραμά μας για ένα σχολείο πιο ευχάριστο, πιο δημιουργικό, πιο αποτελεσματικό, πιο χρήσιμο!

κ. Βασίλης Οικονόμου: Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι είχε πει: «…Η μελέτη χωρίς επιθυμία κλειδώνει τη μνήμη και δεν συγκρατεί τίποτα από αυτά που δέχεται…» Με τις νέες αυτές προσεγγίσεις προσπαθούμε να δημιουργήσουμε την επιθυμία για μάθηση. Το διαδραστικό υλικό και το εύχρηστο λογισμικό που έχει στη διάθεσή του ο εκπαιδευτικός, εμπλουτίζει τα μαθήματά του, δημιουργεί πολλαπλές αναπαραστάσεις στους μαθητές με στόχο την κινητοποίησή τους και την ευκολότερη εμπέδωση της ύλης.

Περιοδικό Οutput: Του Ανδρέα Τζανάκου
Φωτογραφίες: Ανδρέας Τζανάκος & Αρχείο κ. B. Οικονόμου
Εκπαιδευτήρια Δούκα

Προσθέστε ένα σχόλιο

Διαβάστε επίσης
Στις μέρες μας το να μιλήσεις για το σχολείο του…
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται από αντιγραφή !!