Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο δημοτικό σχολείο με τη μέθοδο Project

Προλεγόμενα

  • Η αναγκαιότητα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο και στο σπίτι ήταν, είναι και θα είναι ένα θέμα καίριο και εξόχως ενδιαφέρον… Εντάσσεται, αυτονόητα, στον κύκλο των «Μαθημάτων Ζωής» ή σε αυτό που αποκαλούμε «Στάση ζωής»..!
  • Για να αποκτήσει όμως, μια Μεθοδολογική βάση και να ενταχθεί οργανικά σε μια θεματική Ενότητα και μια ουσιαστική, – πρακτική προσέγγιση, προτείνω να το δούμε διαθεματικά και διαβαθμιακά…
  • H Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στοχεύει σε μια γενιά ισορροπημένων παιδιών. Με υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις. Με υψηλή αυτοεκτίμηση και θετική στάση απέναντι στη ζωή.
  • Αυτήν τη στάση μόνον υπεύθυνα και ενημερωμένα άτομα μπορούν να επιδιώξουν.. Αυτά τα άτομα μπορούν να διεκδικήσουν με αξιώσεις το δικαίωμα να ζήσουν σε μια ζωή με νόημα και ευθύνη. Γιατί, δικαίωμα δεν είναι απλά η Ζωή… Δικαίωμα είναι πλέον και η γνώση της Ζωής για μια καλύτερη Ζωή…
  • Αυτή η στόχευση, τόσο στο επίπεδο της οικογένειας, όσο και του σχολείου είναι τελικά… «άστοχη»… Ή τουλάχιστον απρόσφορη και αναποτελεσματική, αν λάβει κανείς υπόψη του τελευταίες έρευνες και στατιστικές,…
  • Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι… Όχι μόνο για… την «παχυσαρκία» των παιδιών μας, αλλά και για την παχυλή τους άγνοια γύρω από τη Σωματική τους Νοημοσύνη. Δηλαδή, την ουσιαστική και υπεύθυνη ενημέρωσή και «μύησή» τους, με τρόπο σοβαρό και υπεύθυνο, στο υπέροχο μυστικό της σάρκας και της Ζωής…
  • Με την έννοια αυτή και για να αποφύγουμε άλλη μια αρνητική πρωτιά (αριθμός αμβλώσεων Πανευρωπαϊκά), είναι σκόπιμη και αναγκαία η ένταξη και η πρακτική λειτουργία της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης με τη Μέθοδο Project, με την οποία είμαστε πλέον αρκετά ασκημένοι. Αυτή η μέθοδος μπορεί να αποβεί ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του δασκάλου και του σχολείου.
  • Δεν χωράει, πιστεύω συζήτηση καμιά για την πρόσθετη αναγκαιότητα ενημέρωσης και σωματικής αυτογνωσίας, όταν στους περίεργους καιρούς μας εκδηλώνονται απίθανες και διαφοροποιημένες για την ανθρώπινη υπόσταση και συμπεριφορά ιδέες και πεποιθήσεις.
  • Αυτή την ενημέρωση, με Παιδαγωγική προσέγγιση και κριτική ανάλυση, μόνο το υπεύθυνο σχολείο μπορεί να την κάνει. Με σεβασμό στο δικαίωμα της προσωπικότητας. Με κατανόηση στο δικαίωμα της υγείας , της ευτυχίας και της ικανοποίησης των αναγκών, πέρα από κάθε καταπίεση ή αλλοτρίωση, αλλά και με την ηθική υποχρέωση του ατόμου να ξαναβρεί αυτό που είναι και ό, τι μπορεί ακόμη να είναι….
  • Εφόσον η γενική ιδέα γίνει αποδεκτή θα πρέπει να μελετηθεί προσεκτικά ο τρόπος διάρθρωσης του θέματος και γενικότερης οργάνωσης του σχεδίου εργασίας (Υπάρχουν τρόποι…)
    • Υποτυπωδώς στο Νηπιαγωγείο…
    • Με απόπειρα οργάνωσης ενός πρώτου διαθεματικού (Α Β)…
    • Με ανάπτυξη του Project στις ενδιάμεσες τάξεις (Γ – Δ )…
    • Με περαιτέρω ανάπτυξη του σχεδιασμού στις μεγάλες τάξεις (Ε – ΣΤ)…
    • Με ειδικότερες ενημερώσεις και αναφορές στις Γυμνασιακές τάξεις…
    • Με ευρύτερες θεωρήσεις, προβληματισμούς στις Λυκειακές τάξεις.

Ειδικότερα στοιχεία

  • Όλοι γνωρίζουμε ότι πρώτα δημιουργήθηκε στον άνθρωπο η Σωματική Νοημοσύνη. Αυτή μας «έκανε ανθρώπους»… Ουσιαστικά, η Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι μία από τις βασικές εκφάνσεις της Σωματικής Νοημοσύνης….
  • Μαθαίνοντας να αξιοποιούμε τη σοφία της Σωματικής μας Νοημοσύνης, αξιοποιούμε συγχρόνως και το πνεύμα μας – μπαίνουμε στην καρδιά του προβλήματος της Ψυχοσωματικής μας υγείας….
  • Το σώμα μας ο υποτιμημένος, ο αγνοημένος, ο παραμελημένος, ο σχεδόν άγνωστος παράγων της ζωής επηρεάζει το πνεύμα μας (το μεν πνεύμα πρόθυμο, η δε σαρξ ασθενής…) Ωστόσο, αποτελεί τη βασική προϋπόθεση για να μπορέσει να επιζήσει, να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί το λαμπερό μας πνεύμα…
  • Το σώμα μας διαθέτει εκλεπτυσμένη Νοημοσύνη…
  • Είναι ο εσωτερικός μας Σύμβουλος…
  • Συμμετέχει ακόμη και στις διεργασίες μάθησης…
  • Ρωτήστε το σώμα σας… Αυτό πρέπει να είναι επιδίωξή μας …
  • Γνωρίστε το σώμα σας … Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος μας….
  • Συμφιλιωθείτε με το σώμα σας… Αυτός πρέπει να είναι ο Σκοπός μας…

Πρακτική Παρατήρηση

  • Το σχολείο κάθε χρόνο πρέπει να αποδεικνύει την προσήλωσή του στις Καινοτομικές προσεγγίσεις, τον Προσανατολισμό του στην ποιοτική βελτίωση των προσφερόμενων Εκπαιδευτικών υπηρεσιών του.
  • Ο μόνος τρόπος για να αποδείξει τη συνέπεια απέναντι στους Γονείς και την «αγρύπνια» του απέναντι στις ανάγκες των μαθητών είναι η συνεχής ανανέωση των ιδεών του και η διεύρυνση του ορίζοντα των αναζητήσεων και των εφαρμογών του.
  • Από την άποψη αυτή, μία σύγχρονη (επανα) προσέγγιση της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, με ανανεωμένη μεθοδολογία και πρακτική, Θα είναι μια απάντηση ουσιαστική και στο πληροφοριακό μέρος της ανθρώπινης σεξουαλικότητας, και στην πρόσθετη ευκαιρία στους μαθητές να αναπτύξουν τις δικές τους αξίες για την υγιή σεξουαλικότητα αποκτώντας υψηλότερη αυτοεκτίμηση και να τονώσει την ανάπτυξη σχέσεων και διαπροσωπικών δεξιοτήτων.
  • Τέλος, ένας συνδυασμός διαθεματικών σχεδίων εργασίας, θα είναι και εφικτός και καρποφόρος. Απομένει μια πιο βαθιά μελέτη και ανάλυση, ώστε να ωριμάσει ως ιδέα και να προγραμματιστεί ως εφαρμογή…

Leave A Reply

Διαβάστε επίσης
Η ικανότητα της προσαρμογής στις αλλαγές, ως βασικός όρος επιβίωσης,…
error: Content is protected !!