Παιδί..! Ένα «ολόφωτο μυστικό»…!

Η Παιδική ηλικία είναι ταυτισμένη με την αθωότητα….

Είναι η έκφραση της ανεμελιάς, και η ταύτισή της με την ευδαιμονία μπροστά στο θαύμα του κόσμου. Πόσο όμως φροντίζουμε, ώστε να διατηρήσει αυτά τα χαρακτηριστικά της;» Πόσο στεκόμαστε συνεπείς σ’ αυτήν την ασυνείδητη κινητήρια δύναμη το ωθεί να αναπαραχθεί… Άλλοτε, το αντιμετωπίζει με υπερβολική ανεκτικότητα. Άλλοτε, με αυταρχισμό. Άλλοτε, του εκχωρούμε ασύδοτη ελευθερία. Άλλοτε, άλλοτε το παραδίδουμε στο «μαστίγιο»…

«Μικρές μεγαλειότητες» τα παιδιά στους κόλπους προστατευτικών οικογενειών… ωστόσο ήδη έποικοι ενός κόσμου εχθρικού. Εξειδανικευμένα και την ίδια στιγμή δαιμονοποιημένα…Στήνουμε στο βάθρο στα παιδιά, ενώ την ίδια στιγμή υπεξαιρούμε την παιδικότητά τους… Βαφτίζουμε αγγελική την παιδική ηλικία, ενώ βιαζόμαστε να μεγαλώσουν και να υιοθετήσουν πρόωρα τις «ώριμες» συμπεριφορές μας…Το κυριότερο: τα ωθούμε στην υιοθέτηση μιας κοινής συμπεριφοράς, κοινής αποδοχής αρχών και αξιών από το ρεπερτόριο της δικής μας ενήλικης αποδοχής, πιέζοντάς τα να ευθυγραμμιστούν σχεδόν αυτόματα και ενιαία στον ίδιο μοτίβο συμπεριφοράς, ενώ είναι τόσο διαφορετικά μεταξύ τους.

Είναι θα έλεγε κανείς ΜΟΝΑΔΙΚΑ…!

Θέλουμε να παίζουν με τον ίδιο τρόπο. Να εκπαιδευτούν στην υπευθυνότητα την ίδια στιγμή. Να μπουν στο παιχνίδι του ανταγωνισμού, ακόμη και αν η παιδική τους φύση, γεμάτη αθωότητα, βλέπει τον κόσμο με τα δικά της μάτια άδολα, συνεργατικά. Τα φορτώνουμε με υπερβολικές προσδοκίες αγνοώντας το ρυθμό τους και παραβλέποντας τη νομοτέλεια των συλλογιστικών μηχανισμών και των δυνατοτήτων τους. Τα μετατρέψαμε σε «ζογλέρ» που πρέπει (όπως εμείς) και εκείνα να παίξουν με πολλές μπάλες στον αέρα….

Τα χρεώνουμε με επικριτικές παρεμβάσεις, επειγόμενοι να παραβιάσουν τον προσωπικό τους χρόνο και να προλάβουν όρους και επιτεύξεις ζωής για να διασφαλίσουν το μέλλον τους (χάνοντας, βέβαια, το παρόν τους) , σπαταλώντας στις δικές μας επιλογές τις προσωπικές διαθέσεις και προτιμήσεις τους. Γιατί, άραγε, συμβαίνουν όλα αυτά; Ίσως γιατί δεν καταλάβαμε ποτέ πως είναι… μοναδικά παιδιά, ξεχωριστά και ανεπανάληπτα.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Διαβάστε επίσης
Ρυθμό και χρώμα θέλει το σχολείο …! Πως διαμορφώνεται η…